Wednesday 31 December 2014

Donut Big Apple La Kunun ! :p

Salam.. :)

Gambar2 basi di draft.. let's siapkan entry..

~ 23.12.2014 ~

Masa makan2 lobsters ritu kan cik cupa buat donut kan.. so terus aku terinspire nak try buat jugak..
maka merajinkan diri ke dapur uli2 tepung.. :)
Meanwhile MrPapa & kiddies pun ada projek dorang jugak.. projek nak bakar sate kebab.
So gigihlah dorang nak hidupkan api sebab guna arang yang basah belen bakar lobster ritu..
Aku suruh guna magic pan jer senang.. tapi dorang taknak.. tetap nak bakar2 kat luar, walaupun cuaca tak menentu.. kejap ok, kejap gerimis, kejap hujan lebat.. hmm.. 


Gigihlah.. nasib baik ada tube tayar basikal.. boleh guna buat bahan bakar..
Setelah berhempas pulas, akhirnya berjaya la jadi bara..


Ammar jadi tukang kipas.. di temani seniman jalanan koridor di belakang.. 
oh, patut la hujan tak benti.. ;p


Sang Rimau pun sibuk membantu.. :)


Adam..
Masa ni gerimis.. dapur terpaksa dicover dengan plywood..
tapi dorang tetap bersemangat.. 


Ni la sate kebab yg dah hampir masak..
Sedap pulak benda alah ni.. sate instant.. lupa lak nak snap gambar packaging dia..


Manakala aku pulak teruskan projek donut.. tengok orang buat nampak senang je.. tapi bila aku buat sendiri cam tak berapa senang.. aku bancuh mauripan dengan air suam, tunggu berbuih tapi tak berbuih2 pun.. sudahnya aku belasah jelah.. huhu..


Cik cupa tengok gambar ni ingat aku guna acuan.. padahal aku tekap dengan gelas je.. lubang kecik tu guna toys azad.. hehee.. 


Haa.. nampak chantek je kan.. macam gebu je.. macam jadi je.. ;p
Tapi hakikatnya bila goreng dia tak kembang seperti yang aku impikan..
Maka punahlah harapan nak makan donut ala big apple buatan sendiri..
Pilu tau.. sob..sob..
Terus lupa snap gambar donut lepas goreng.. pilu punya pasal..
Aku rasa maybe sebab salah mauripan tu yang tak berbuih2.. 
takpe, jgn down, nanti try lagi sampai jadi okeh.. gogogo!



Ni hasil tangan MrPapa melayan si Aazad.. nak donut katun la apa la.. 
Tapi cute jugak kan.. juz geseng sikit sebab dia goreng api garang beno..
*geseng = hitam/hangit in javanese language

Hurmm.. tengah mengumpul kekuatan dan kerajinan utk ke dapur buat donut lagi.. 
maybe lepas ni tak payah bancuh mauripan tu, terus masuk je dalam tepung tu kan.. 
tengah study resepi2 di internet.. nanti dah rajin boleh la try..
aku tetap tak puas hati selagi tak berjaya buat donut big apple! haha
wish me luck ok.. :)


Donut Luver,
Bluehoney ('',)

________________________________________

Iklan sikit..
Berminat dengan cadar patchwork yang chantek cam yang kat bawah ni?

Klik ~~>> CADAR PATCHWORK

cuci2 mata.. tak beli takpe.. 
kalau berkenan cepat2 order yea.. :B





No comments:

Post a Comment