Tuesday 9 December 2014

1/9 NAFSU SEORANG WANITA

Hola.. :)

Amboi tajuk.. :p

Bila buka fridge tgk fridge kosong mulalah mood memasak terus down.. Malas betul nak gi kedai.. so lunch kelmarin buat nasi goreng je.. hihi.. asalkan ada makanan untuk ditelan kan.. anak-anak & hubby pun tak kisah.. dorang suka je nasi goreng belacan i.. so settle for lunch.. 

Bila mentari gelincir ke ufuk barat.. perut pun kian rancak bernada dangdut.. eh, tersastera pulak.. :p 
Bila petang dah terfikir-fikir apa nak makan malam ni? ermm.. see! asyik ingat pasal makan je.. bila body makin bulat, menyesal.. pastu makan lagi.. menyesal lagi.. dan begitulah seterusnya.. berat makin naik dengan jayanya.. eh, terbebel kat diri sendiri pulak.. ;p 

ok, sambung citer.. tengok suamiku encik sotong kurita sedap tido je tak bangun-bangun pulak.. tak boleh jadi ni.. lepas magrib ajak semua orang keluar (paksa sebenarnya.. heheh) jom kita gi beli stok barang basah & jajan.. then boleh terus dinner kat luar.. 

Teruslah menuju ke Giant Nilai.. sebab dalam otak dah set nak makan burger.. sampai je terus masuk Giant dulu, nak beli stok barang basah, tapi biasalah bila melilau kat semua department dalam tu, ada je tersauk benda-benda lain.. lastly beli sayur2 & buah2 je.. lauk2 tak beli cuma beli ayam sekor.. sebab suamiku cakap ikan2 kat situ nampak tak fresh.  ok, fine.. nanti lusa beli je stok kat pasar malam.. then keluar Giant masuk Guardian.. aku punya perangai memang pantang la nampak Guardian ke Watsons ke.. gatal je kaki tangan nak menyinggah.. dah masuk tu paham-paham jelah.. ada je yang berkenan.. walaupun beli 1pc kepit kuku je pun, rasa happy jer.. nape eh? why? whyyy?!



Makan ni jer.. 



Bebudak ok jer.. dorang ni memang tak kisah pasal makan.. asal ada biskut2 ke, kokokrunch ke dorang dah ok.. nak suruh makan nasi tu ada sikit problem.. kadang beria la aku masak nasi, lauk bagai.. last2 aku jugak yang kena habiskan.. pastu aku sorang je yang gemok! arghhh.. tensi tau tak?!

and.. there we go.. barang yang sempat disauk dari guardian.. :B  <<---- happy! tunjuk gigi kapaklah.. ngeeee..


Semua ni memang aku guna.. so tak membazirlah kiranya kan.. bukan beli benda bukan2 kan.. kan.. haha.. ayat taknak rasa bersalah setiap kali beli ntah apa2.. :D
Blusher & lipstick sebab cam dah lama tak beli..
Kepit kuku sebab semalam kepit kuku ammar, terpatah pulak benda alah tu..
Deodorant sebab nak bagi ketiak wangi 24jam.. orang jawa panggil 'odorono'.. lagi sedap disebut kan.. hehe..
Lotion tu sebab nak jaga skin supaya chantek selalu.. err.. aku memang suka beli lotion, walaupun tak rajin nak pakai.. tapi geramlah tengok benda2 cam tu.. saya suka!! saya suka!!

ok, dah ada reasons kalau suamiku 'berbunyi'.. tapi dia ok je, so far kalau aku beli apa2 takdelah dia bising ke apa.. 
Once aku pernah gila beli eye shadow & mascara.. like berlambak, sorok dalam laci sebab takut dia nampak.. tapi last2 kantoi jugak.. tapi dia ok je.. hehe.. tq pa sebab paham perangai isterimu yang gila Guardian gila Watsons.. hahahaha..



Bukti bergambar kepit kuku yang telah sampai ajalnya.. :p

So, conclusion.. pompuan memang ada 9 nafsu ok.. so pepandailah control.. sekarang ni aku macam nak 'tergila' beli barang rumah like gobok2 baju, gobok kasut, home accessories, pinggan mangkuk yang branded.. gi Ikea jadi gila.. tgk Lazada, Zalora jadi gila.. hahaha.. 
Eh, tapi bukan sesaja nak gila tau.. i gila sebab nak cantikkan rumah.. pinggan mangkuk branded sebab tak bestlah tetamu datang kita hidang guna pinggan daia, mangkuk colgate.. haa.. tetap ada alasan kan.. eh, ke sebab aku makin tua jadi suka nak beli gobok & pinggan mangkuk??? 
homaiiiii... dah makcik-makciklah aku sekarang.. kahkahkah


sekian, entri suka-suka.. :B

____________________________________________

~ Promo ~ 

Jom la ramai2 cuci mata kat my blogshoppe.. macam2 ada.. ladies wear yang gojes2, homeware, cadar, kain japanese cotton, gadget.. jom la kita pakat shopping online & offline! hahahaha... 

click -->> HONEYLICIOUS <<-- click


Lots of luv,
Bluehoney

No comments:

Post a Comment