Tuesday 16 December 2014

AKU SAKIT MENTAL?!

Hola.. :D

Since kena Panic Attack ritu, slowly recover.. ni pun still rasa tak bape kuat.. lack of appetite.. mulut rasa tak sedap.. just paksa2 makan, untuk energy.. kalau tak badan lemau je, berdiri basuh pinggan pun rasa nak tumbang.. 

Saja buat entry ni, pics makanan yg aku makan sehari-dua ni.. ader psikitari cakap orang yang suka upload gambar makanan tu ada masalah mental.. hmm.. yekot? err.. scary oh kene mental illness.. tapi aku suka je upload gambar makanan, and suka je tengok orang upload gambar makanan.. sebab cam best je.. cam boleh bagi idea bila blur taktau nak masak apa, nak makan apa.. kan.. so, ok je bagi aku.. am i one of the people having mental illness? if yes.. let it be! :B

So sape2 food luver macam aku, kita geng! Jom layan gambar makanan lagi.. mihmih!




Mulut rasa payau.. let's makan tapai pulut.. my fav ni.. nyummm!
Nak kena try buat sendiri benda ni.. banyak dah melabur beli RM2.50 sebekas.. selang 2,3 hari mesti beli 2 bekas.. alangkah bagusnya kalau buat sendiri kan..


 Kelmarin blackout beberapa jam.. so hasilnya dapatlah makan laksa sebab "outing".. then petang sikit MrB gi beli sate pulak.. aku makan satay 2 cucuk je.. layan makan ketupat dengan kuah kacang.. super nyummy.  Seriously sedaplah kuah kacang dia.. kalau nak compare dengan kuah kacang samuri kat R&R Dengkil tu kan, memang jauh la.. yang jual kecil-kecilan ni lagi sedap!



Ni pulak 'Ayam Masak Halia'.. aku masak untuk lunch kelmarin.. guna bahan apa yang ada kat rumah je, sebab tak kuasa nak gi kedai.. tak larat.. masak ni je dengan ayam goreng.. alhamdulillah, anak2 & MrB makan banyak.. :D



Brunch kelmarin dulu.. (Breakfast + lunch) roti jala.. setengah kg tepung.. lenguh kaki berdiri menjala.. tapi kejap je licin masuk perut.. ni memang fav anak-anak.. dorang cicah susu.. :)



Besar2 aku tebar.. nak cepat siap punya pasal.. makan 2 ketoi je dah tebelahak.. :D



Roti jala cicah kari ayam frozen.. hihi.. kari ni aku masak baper hari lepas ntah.. masak lebih sebab memang plan nak buat roti jala.. simpan dalam freezer.. tetiba jatuh sakit pulak, maka membeku la beberapa hari dalam tu.. tengok elok je.. so panaskan and kawenkan dengan roti jala.. juling2 bijik mata makan ni.. haha



Mkn petang.. tak larat nak masak nasi.. so buat bihun goreng je.. dah pandai sikit goreng bihun.. ada improvement.. :B



Dinner.. spirals ni sedap je kat tekak aku.. tapi anak-anak tak suka plak.. tapi habis jugak semangkuk ni.. MrB perabih.. sedap jugak kot kat tekak dia.. or sebab lapar, so belasah je.. :p



Kelmarin dulu2.. penat pasang gobok lazada.. layan maggie penang curry.. tekak teringin nak makan maggi.. padahal dah lama gila aku tak makan maggi sebab dah rasa tak lalu.. dah puas makan maggi kat hostel dulu.. 
tapi yang ni memang superb! sedap rupanya.. kalau ada telur rebus, sawi, fish ball ke fish cake ke kan.. campak dalam tu.. memang wow! sangatlah.. next time kita try bubuh telur rebus segala.. mesti terangkat!



Then, anak2 pi kedai beli aiskrim.. so kirim jugaklah.. :B



Breakfast by MrB.. scramble egg..


Salad..


Letak atas roti.. + sos + mayonis..



= sandwich.  Sikit lagi tak payah pi Subway dah.. :D


Dah tu je.. sekian entry suka-suka.. :B



Food Luver,
Bluehoney (",)

No comments:

Post a Comment