Saturday 2 August 2014

ANUGERAH SYAWAL EP. 2

Tak boleh lena pulak.. marilah update belog.. takde cerita.. 
marilah tepek gambar anak-anak lagi.. :)

oh, ni ketupat raya.. mak aku buat.. aku pun dah pandai balut ketupat palas nih.. baru tahun ni je reti, bertahun-tahun buat asyik jadi 'ketupat betina' jer.. so this year dah pandai.. tahniah untuk diri sendiri! :)



This year 2 kali buat ketupat, malam raya & raya ke-3.. sebab laku sangat.. tu pun ok lagi sebab buat laksa jugak.. yg 2nd time buat tulah aku baru pandai balut.. eksyen pulak aku gelakkan adik aku si Yon sebab dia buat jadi betina.. hahaha.. sib baik last-last jadi jugak ketupat dia.. kalo tak boleh la aku gelakkan dia sampai tahun depan.. hahaha


Ni gambar anak-anak bersama Pak Ngah Yon di petang raya.. :)
Yon memang rajin melayan bebudak nih.. seronoklah dorang bila Pak Ngah ada.. 
Melayan bagi dorang main bunga api & mercun telur naga.. hehee...















Anak-anak suka sangat pakai baju melayu ni.. sampai taknak tukar.. lepas mandi petang boleh sarung baju tu lagi.. adoii.. Azad lagilah nak tido pun taknak tukar baju.. dia cakap dia ensem pakai baju melayu dengan sampin.. lagi satu, dia suka sebab tahun ni baju melayu cekak musang, ada butang tu.. baju melayu dia sebelum-sebelum ni kan jenis leher baju kurung.. hehe.. macam-macam ragam.. :)


2nd Day Raya
 Baju kemeja nak biru.. aku beli jugak kaler maroon sebab cam cantik je.. tapi last-last gi tukar balik kaler biru sebab dia taknak jugak.. yelah anak, dah pandai pilih sendiri ye.. Aazad ape-ape semua nak kaler biru!





Ni kesan kena serpihan mercun bola.. malam ke-2 raya dok depan umah.. mercun tu meletop jauh seberang jalan, tapi serpihan tu boleh pulak terbang kena Aazad.. nasib baik sikit je and tak kena mata.. dia pun nangis kejap je, sapu-sapu minyak gamat kat telinga sebab dia pegang telinga masa nangis tu.. bila dah lama sikit baru nampak kesan tu.. terus sapu pulak kat situ.. 



Moral of the story, toksah la main mercun.. bahaya.. tengok paper & tv, banyak kes kecederaan akibat mercun, malah ada sampai mati pun.. duit beli mercun tu lebih baik dermakan kat tabung palestin ke kan.. dahlah.. tu je citer..




No comments:

Post a Comment